image2vectorimage2vectorimage2vectorimage2vector
  • O nas
  • Sklep z dronami
    • Drony Sklep v. β
    • PREMIERA! DJI Mavic Mini 2
    • Drony profesjonalne
    • Drony z kamerą 4K
    • Drony DJI Inspire 2
    • Drony DJI Mavic Air 2
    • Drony DJI Mavic 2
    • Drony DJI Mavic 2 Enterprise
    • Drony DJI Phantom 4
    • Drony rekreacyjne
    • Drony do 300zł
    • Drony do 500zł
    • Drony Syma
    • Drony Hubsan
  • Oferta
    • Świecący Taniec Latających DronówDRONE SHOW
    • Film i fotografia lotnicza z drona
    • Pokazy i eventy dronowe
    • Wynajem dronów
    • Drony i szkolenia na drona dostępne na RATY w IRONSKY
    • Kitesurfing Landkiting Snowkiting – szkolenia
    • Panoramy sferyczne 360 z drona
    • Spacery wirtualne
  • Szkolenia UAVO
    • Szkolenia na drona z dofinansowaniem z PUP urzędu pracy KFS i UE nawet do 80%
    • Egzaminy ONLINE A2 i NSTS na pilota drona
    • VLOS – loty w zasięgu wzroku
    • BVLOS – poza zasięgiem wzroku
    • Świadectwo kwalifikacji UAVO
    • Fotogrametria i mapowanie z wykorzystaniem drona
    • Drony i szkolenia dla służb mundurowych
    • Cennik szkoleń i usług
    • Zapisy na kurs
    • Terminarz szkoleń i egzaminów A2 i NSTS na drona w 2022r.
  • Serwis dronów DJI
    • Komis dronów DJI. Skup dronów używanych i powypadkowych.
    • Serwis dronów wyścigowych FPV
    • Budowa i rozbudowa dronów
  • Baza wiedzy
    • Poradnik krok po kroku: JAK ZROBIĆ KONWERSJĘ ŚWIADECTWA UAVO DO UPRAWNIEŃ UE?
    • Klasyfikacja przestrzeni powietrznej i nowe strefy geograficzne dla dronów w 2023 roku – jak w nich latać?
    • Jak legalnie latać rekreacyjnie i sportowo FPV dronami?
    • Bezzałogowe statki powietrzne i modele latające w zasięgu wzroku (VLOS)
    • Bezzałogowe statki powietrzne i modele latające poza zasięgiem wzroku (BVLOS)
    • Zgłoszenie przeprowadzenia lotów UAV
    • Ubezpieczenie drona DJI Care Refresh
    • Mapa polskiej przestrzeni powietrznej AIP
    • Słownik skrótów i znaczeń
    • Często zadawane pytania o nasze usługi
    • Często zadawane pytania o ubezpieczenie drona
    • Świecący Taniec Latających Dronów
  • Galeria
  • Blog o dronach
    • Aktualności
    • Porady
    • Sprzęt
    • Przepisy prawne
    • Galerie
  • Kontakt
✕
            Brak wyników Zobacz wszystkie wyniki

            Czy muszę mieć kurs na drona? Po co mi szkolenie na pilota drona z kategorii szczególnej NSTS-01, czyli VLOS do 4kg? Jakie są inne Krajowe Scenariusze Standardowe NSTS?

            Autor: Jakub Andraszyk at 29 kwietnia 2021

            Spis treści

            • CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED KURSEM VLOS NSTS-01?
            • NA POCZĄTEK WYJAŚNIJMY CO TO JEST „NSTS-01”?
              • Jakie są rodzaje scenariuszy do lotów dronem w kategorii szczególnej?
            • CO UMOŻLIWI MI KURS NA PILOTA DRONA W NTST-01? PO CO MI NSTS-01 SKORO MAM A1 / A2 / A3?
            • CO ZROBIĆ ŻEBY LATAĆ DRONEM W NSTS-01?
            • NIE KUPUJ KOTA W WORKU – SPRAWDŹ KURSY NA DRONA Z IRONSKY!
            • Nadal się wahasz? Przeczytaj >>opinie Naszych Kursantów 
            • ⭐⭐⭐⭐⭐ (4.9 / 5.0)
            • Działamy nieprzerwanie od 2014r.
            • PROGRAM SZKOLENIA NA PILOTA DRONA DO KRAJOWEGO SCENARIUSZA STANDARDOWEGO NSTS-01 DLA OPERACJI W ZASIĘGU WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ (VLOS) LUB Z WIDOKIEM Z PIERWSZEJ OSOBY (FPV), WYKONYWANYCH  Z UŻYCIEM BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO O MASIE STARTOWEJ MNIEJSZEJ NIŻ 4 KG:
              • Szkolenie teoretyczne trwa 12 godzin (2 dni) zegarowych i obejmuje swoim zakresem następujące przedmioty:
              • DZIAŁ I: PRAWO LOTNICZE
              • DZIAŁ II: OGRANICZENIA I MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA
              • DZIAŁ III: PROCEDURY OPERACYJNE
              • DZIAŁ IV: TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO W POWIETRZU
              • DZIAŁ V: OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH
              • DZIAŁ VI: METEOROLOGIA
              • DZIAŁ VII: OSIĄGI SYSTEMU BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO W LOCIE
              • DZIAŁ VIII: TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI.
            • Szkolenie praktyczne twa 4h łącznie, 1h szkolenia praktycznego na ziemi oraz 3h w locie i obejmuje swoim zakresem następujące zagadnienia:
            • Pomogłem? Proszę o krótką opinię i / lub po prostu daj 5 ⭐⭐⭐⭐⭐ na Facebooku (kliknij link)
            • Masz inne pytania? Jesteśmy instruktorami i egzaminatorami pilotów dronów. Chętnie pomożemy pisz! Zapraszamy też na szkolenia i egzaminy na pilota drona oraz na zakupy – autoryzowany dealer DJI, Yuneec, Autel, Parrot.

            CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED KURSEM VLOS NSTS-01?

            • Musisz mieć ukończony 16 rok życia, ale wówczas musisz dostarczyć zgodę rodziców/opiekunów prawnych na przystąpienie do szkolenia lotniczego. Osoby poniżej 16 roku życia zobowiązane są dodatkowo do odbycia szkolenia w obecności rodzica/opiekuna prawnego. Jeśli jesteś pełnoletni i masz ukończone 18 lat nie ma takiej potrzeby.
            • Nie ma już badań lotniczych więc oszczędzasz ok 250-300 zł, nie ma wymogu OC, oszczędzasz 200 zł, pierwsze podejście do egzaminów w IRONSKY jest zawsze wliczone w cenę kursu, więc w kieszeni zostaje kolejne 200 zł (100 zł teoria + 100 zł praktyka)
            • Jeśli chcesz latać na cięższym dronie w przedziale wagowym 4 do 25kg koniecznie napisz do Nas przygotujemy szkolenie NSTS-06 pozwalające na wykonywanie takich lotów
            • W cenę szkolenia wliczone są materiały szkoleniowe, wynajem sprzętu, pierwsze podejście do egzaminów (TYLKO W IRONSKY!)
            Ile kosztuje kurs na drona „VLOS” NSTS-01?
            Co muszę zrobić przed kursem „VLOS” NSTS-01?

            NA POCZĄTEK WYJAŚNIJMY CO TO JEST „NSTS-01”?

            Jest to skrót z angielskiego „National Standard Scenario”, czyli określenia Krajowego Scenariusza Standardowego dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) lub z widokiem z pierwszej osoby (FPV), wykonywanych z użyciem bezzałogowego statku powietrznego (drona) o masie startowej mniejszej niż 4 kg.

            Uprawnienie NSTS-01 ważne jest 5 lat, później można uprawnienie przedłużyć lub wznowić.

            Jakie są rodzaje scenariuszy do lotów dronem w kategorii szczególnej?

            Istnieje wiele rodzajów scenariuszy, w zależności od tego:

            • jaki typ lotów chcesz wykonywać?
              • VLOS – lot dronem w zasięgu wzroku pilota drona, czyli ok. 500m,
              • BVLOS – lot dronem poza zasięgiem wzroku pilota drona, do 2km.
            • jakim rodzajem/kategorią drona chcesz latać?
              • MR– multirotor, czyli każdy quadrocopter (np. DJI Mini), hexacopter (np. YUNEEC H520), oktokopter (np. DJI S1000),
              • A – samolot, płatowiec, VTOL,
              • H – helikopter.
            • jaką masę ma dron którym chcesz latać?
              • do 4 kg
              • do 25 kg
              • do 150 kg

            O tym co znajduje się w danym NSTS-ie decydują wytyczne Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie Krajowych Scenariuszy Standardowych odpowiednio od NSTS-01 do NSTS-09:

            • NSTS-01, czyli VLOS do 4 kg na MR + A + H: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/69/
            • NSTS-02, czyli VLOS do 25 kg, ale tylko na MR: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/70/
            • NSTS-03, czyli VLOS do 25 kg, ale tylko na A: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/71/
            • NSTS-04, czyli VLOS do 25 kg, ale tylko na H: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/72/
            • NSTS-05, czyli BVLOS do 4 kg na MR + A + H: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/73/
            • NSTS-06, czyli BVLOS do 25 kg, ale tylko na MR: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/74/
            • NSTS-07, czyli BVLOS do 25 kg, ale tylko na A: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/75/
            • NSTS-08, czyli BVLOS do 25 kg, ale tylko na H: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/76/
            • NSTS-09, czyli „krajowa zgoda na loty BVLOS”: http://edziennik.ulc.gov.pl/legalact/2020/77/
            Zespół ironsky na szkoleniu Kamila intravel w Krakowie
            Szkolenie w Krakowie z Kamilem in Travel

            CO UMOŻLIWI MI KURS NA PILOTA DRONA W NTST-01? PO CO MI NSTS-01 SKORO MAM A1 / A2 / A3?

            • Możesz latać nad ludźmi bez żadnych ograniczeń
            • Możesz latać w miastach
            • Możesz latać zarobkowo i rekreacyjnie, od 2021 nie ma już podziału.
            • Możesz latać dronem do wysokości 120m od najbliższego punktu powierzchni Ziemi
            • Możesz latać dronem w odległości do 50 metrów w poziomie od sztucznej przeszkody, (np. budynek, drzewo) której wysokość przekracza 105 metrów
            • Możesz mieć przynajmniej jednego obserwatora Twojego lotu, dzięki czemu możesz latać bez ciągłej widoczności drona (np. wyleciałeś dronem za budynek), a jeśli Twój obserwator nie będzie bezpośrednio obok Ciebie, to musicie mieć dwukierunkową łączność np. telefon, walkie-talkie, krótkofalówka itp.
            • Jeśli nie będziesz miał obserwatora to możesz stracić drona z zasięgu wzroku, ale tylko na moment kontroli parametrów lotu, czyli np. żeby sprawdzić wysokość, odległość, kadr na urządzeniu mobilnym do podglądu z kamery drona
            • Możesz latać FPV, czyli w goglach z widokiem z kamery, ale do wysokości nie większej niż 50 m nad poziomem terenu i w odległości poziomej nie większej niż 500 m od operatora.
            • Możesz latać nad portami morskimi, lotniskami, elektrowniami, ujęciami wody i oczyszczalniami ścieków, jednostkami wojskowymi i poligonami, ale wyłącznie po uzyskaniu zgody od zarządcy terenu.
            • Możesz latać w nowych strefach geograficznych DRA na warunkach określonych dla tej strefy

            CO ZROBIĆ ŻEBY LATAĆ DRONEM W NSTS-01?

            Musisz spełnić kilka warunków, m.in.:

            • Oznaczyć drona numerem rejestracyjnym operatora
            • Jeśli będziesz latać 30 minut przed wschodem słońca i później niż 30 minut po zachodzie słońca dron musi mieć przyczepione zielone światło pozwalające na określenie jego orientacji w terenie
            • Zastosować się do zaleceń profilaktycznych Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, wydawanych na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 15 lit. c ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970 – szczegóły na kursie.
            • Opracować plan działania w sytuacjach awaryjnych

            NIE KUPUJ KOTA W WORKU – SPRAWDŹ KURSY NA DRONA Z IRONSKY!

            Nadal się wahasz? Przeczytaj >>opinie Naszych Kursantów 

            ⭐⭐⭐⭐⭐ (4.9 / 5.0)

            Działamy nieprzerwanie od 2014r.

            Przed zakupem szkolenia sprawdź podmiot szkoleniowy, przeczytaj opinie byłych kursantów o IRONSKY. Jesteśmy ogólnopolską placówką szkoleniową, posiadamy wpis do rejestru Urzędu Lotnictwa Cywilnego 186RPS-04/2016, ponadto spełniamy też wymogi Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy by szkolić bezrobotnych. Uzyskaliśmy również akredytację szkoleniową Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W 2018 i 2019 roku wyborem Klientów uzyskaliśmy statuetkę i wyróżnienie „Orły Kształcenia” zajmując 3 miejsce spośród kilku tysięcy firm szkoleniowych. Prowadzimy kursy na drona w całej Polsce, a w szczególności w Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Olsztynie, Lublinie, Gdyni, Wrocławiu i Krakowie.

            Mapa-zakres-dzialalnosci-firmy-IRONSKY-dziala-i-szkoli-calej-Polsce

            Piotr Wierzejewski

            23.04.2021r.

            Pełny profesjonalizm, bardzo miły i pomocny team. Polecam z gorącym sercem. Szybko, skutecznie i profesjonalnie. IRONSKY bardzo mi pomógł, mimo iż mieszkam na stałe zagranicą. Jeszcze raz bardzo dziękuję. Jeśli będę rozszerzał uprawnienia w lataniu statkami bezzałogowymi to z pewnością tylko z IRONSKY!

            Piotr Czarny

            21.04.2021r.

            Profesjonalnie, komunikatywnie, rzeczowo, bezstresowo. Polecam!

            Jarek Hirsz

            05.04.2021r.

            Bezkonkurencyjni. Panowie z IronSky to nie tylko świetni droniarze, ale także pomocni, otwarci na kursantów spece od zadań powietrznych 👉10/10
            Ile kosztuje kurs na drona „VLOS” NSTS-01?
            Co muszę zrobić przed kursem „VLOS” NSTS-01?

            PROGRAM SZKOLENIA NA PILOTA DRONA DO KRAJOWEGO SCENARIUSZA STANDARDOWEGO NSTS-01 DLA OPERACJI W ZASIĘGU WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ (VLOS) LUB Z WIDOKIEM Z PIERWSZEJ OSOBY (FPV), WYKONYWANYCH  Z UŻYCIEM BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO O MASIE STARTOWEJ MNIEJSZEJ NIŻ 4 KG:

            Szkolenie teoretyczne trwa 12 godzin (2 dni) zegarowych i obejmuje swoim zakresem następujące przedmioty:

            DZIAŁ I: PRAWO LOTNICZE


            1. Wprowadzenie do EASA i systemu lotniczego.
            2. Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz operatorów systemów bezzałogowych statków powietrznych z państw trzecich oraz rozporządzenie 2019/947.
            3. Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze i akty wykonawcze do niej w zakresie bezzałogowych statków powietrznych.
            4. System teleinformatyczny dla operacji bezzałogowych, wskazany przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
            5. Wprowadzenie do kategorii „szczególnej”.
            6. Instrukcja Operacyjna.
            7. Ocena ryzyka, koncepcja operacji CONOPS, wprowadzenie do metodologii SORA (Specific Operations Risk Assessment).
            8. Przegląd standardowych scenariuszy (STS) i predefiniowanych ocen ryzyka (PDRA).

            DZIAŁ II: OGRANICZENIA I MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA


            1. Wpływ środków psychoaktywnych, alkoholu oraz przypadki, gdy pilot jest niezdolny do wykonywania swoich zadań z powodu urazu, zmęczenia, zażywania lekarstw, choroby lub z innych przyczyn.
            2. Ludzka percepcja.

            DZIAŁ III: PROCEDURY OPERACYJNE


            1. Przed lotem.
            2. W locie.
            3. Po locie.

            DZIAŁ IV: TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO W POWIETRZU


            1. Umiejętności pilota bezzałogowego statku powietrznego.
            2. Dziennik pokładowy i związana z nim dokumentacja.
            3. Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi.
            4. Ogólne informacje o nietypowych warunkach (np. przeciągnięcia, obroty, ograniczenia dla pionowych zmian wysokości, autorotacja, pierścienie wirowe).
            5. Podejmowanie decyzji w locie.
            6. Bezpieczeństwo lotnicze.
            7. Ograniczenia przestrzeni powietrznej.

            DZIAŁ V: OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH


            1. Podstawowe zasady lotu.
            2. Wpływ warunków środowiskowych na działanie bezzałogowego statku powietrznego.
            3. Zasady zdalnego kierowania bezzałogowego statku powietrznego..
            4. Zapoznanie się z informacjami zawartymi w instrukcji użytkownika bezzałogowego statku powietrznego, w szczególności w zakresie.
            5. Utrata sygnału i protokoły awarii systemu – zrozumienie stanu i planowanie zaprogramowanych reakcji, takich jak powrót do domu, zawis (loiter), natychmiastowe lądowanie.
            6. Systemy awaryjnego zakończenia lotu.
            7. Tryby sterowania lotem.

            DZIAŁ VI: METEOROLOGIA


            1. Wpływ pogody na bezzałogowe statki powietrzne.
            2. Pozyskiwanie i analiza prognoz pogody.
            3. Uzyskiwanie i interpretacja zaawansowanych informacji o pogodzie.

            DZIAŁ VII: OSIĄGI SYSTEMU BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO W LOCIE


            1. Typowa obwiednia operacyjna wiropłatu, płatowca i hybrydowego.
            2. Masa, wyważenie oraz środek ciężkości (CG).
            3. Zabezpieczenie ładunku.
            4. Akumulatory.

            DZIAŁ VIII: TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI.


            1. Funkcje trybu niskiej prędkości.
            2. Ocena odległości od osób.
            3. Zasada 1:1.
            4. Zapoznanie się ze środowiskiem pracy, w szczególności.

            Szkolenie praktyczne twa 4h łącznie, 1h szkolenia praktycznego na ziemi oraz 3h w locie i obejmuje swoim zakresem następujące zagadnienia:


            – Czynności przed lotem, w trakcie procedury lotu oraz po zakończeniu lotu.
            – Przygotowanie do lotu bezzałogowego statku powietrznego.
            – Obsługę naziemną i ocenę jego zdatności do lotu.
            – Umiejętności bezpiecznego wykonywania czynności lotniczych.
            – Wykonywanie procedur pilotażowych normalnych oraz procedur mających zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych.

            Pomogłem? Proszę o krótką opinię i / lub po prostu daj 5 ⭐⭐⭐⭐⭐ na Facebooku (kliknij link)

            Dla ciebie to minuta, dla mnie ważny element biznesu. Dziękuję za Twoją opinię i pomoc!

            Masz inne pytania? Jesteśmy instruktorami i egzaminatorami pilotów dronów. Chętnie pomożemy pisz! Zapraszamy też na szkolenia i egzaminy na pilota drona oraz na zakupy – autoryzowany dealer DJI, Yuneec, Autel, Parrot.

              Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

              Jakub Andraszyk
              Jakub Andraszyk

              Doświadczony instruktor pilotażu dronów UAVO z uprawnieniami VLOS/BVLOS/INS. Entuzjasta nowych technologii, adrenaliny i muzyki elektronicznej. Wielokrotny skoczek spadochronowy. Jako członek zarządu IRONSKY kieruje działem szkoleń i obsługą klienta B2B budując trwałe relacje biznesowe. Marketing Ninja zawsze szukający alternatywnych rozwiązań. Po godzinach szczęśliwy mąż i ojciec dwójki bąbelków 😉

              Podobne posty

              11 maja 2023

              Jaki dron na początek? – drony do nauki latania


              Czytaj więcej
              Polskie drony wojskowe
              28 kwietnia 2023

              Polskie drony wojskowe


              Czytaj więcej
              dron w straży miejskiej
              28 kwietnia 2023

              Drony dla Straży Miejskiej


              Czytaj więcej
              28 marca 2023

              DJI DOCK, czyli Stacja Dokująca dla Dronów z Serii DJI Matrice 30 i 30T. Kolejny Krok ku Automatyzacji Lotów Dronami. Testy, pokazy, relacja z prezentacji w Warszawie.


              Czytaj więcej
              operator drona wojskowego - ironsky.pl
              8 marca 2023

              Operator drona wojskowego


              Czytaj więcej
              drony w policji
              8 marca 2023

              Drony w Policji


              Czytaj więcej

              Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

              Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

              Kontakt

              IRONSKY - DJI i YUNEEC Autoryzowany Sklep,
              Serwis, Szkolenia, Drony, Foto-Video, Eventy

              ul. Słoneczna 1B
              64-320 Buk pod Poznaniem
              Godziny otwarcia (PN-PT): 8:00 - 16:00

              ☎ Szkolenia, Eventy, Usługi:
              Darek: 519-410-610
              Kuba: 663-944-151

              ☎ Sklep, serwis, skup dronów:
              503-503-517

              email: biuro@ironsky.pl

              Dane do faktury VAT
              IRONSKY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SP. K.
              ul. Słoneczna 1B
              64-320 Buk
              NIP: 7773350390

              mBank: 76 1140 2004 0000 3102 7889 4025

              Śledź nas

              Facebook
              YouTube
              RSS
              Allegro

              Na skróty

              • Szkolenia UAVO
              • Sklep z dronami DJI i Yuneec
              • Serwis dronów DJI
              • Zapisy na kursy dronowe
              • Blog o dronach
              • Oferta
              • UAVO BVLOS – szkolenie na drona poza zasięgiem wzroku
              • UAVO VLOS – szkolenie na drona w zasięgu wzroku
              Sklep z dronami i modelami RC. Profesjonalne zdjęcia i filmy z drona. Budowa, serwis i naprawa dronów. Reklama i usługi z drona. Polskie Centrum Szkolenia Operatorów Dronów / Pilotów RPAS - Szkolenia UAVO Poznań, Wrocław, Kraków, G dańsk, Zielona Góra, Łódź, Leszno, Gniezno, Piła, Bydgoszcz, Warszawa.
              © 2020 Ironsky.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone.
              Kopiowanie i rozpowszechnianie zabronione.

                        Brak wyników Zobacz wszystkie wyniki
                        • Facebook
                        • YouTube
                        • RSS
                        • Allegro