Jest to skrót z angielskiego „National Standard Scenario”, czyli określenia Krajowego Scenariusza Standardowego dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) lub z widokiem z pierwszej osoby (FPV), wykonywanych z użyciem bezzałogowego statku powietrznego (drona) o masie startowej mniejszej niż 4 kg.
Uprawnienie NSTS-01 ważne jest 5 lat, później można uprawnienie przedłużyć lub wznowić.
Istnieje wiele rodzajów scenariuszy, w zależności od tego:
O tym co znajduje się w danym NSTS-ie decydują wytyczne Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie Krajowych Scenariuszy Standardowych odpowiednio od NSTS-01 do NSTS-09:
Musisz spełnić kilka warunków, m.in.:
Przed zakupem szkolenia sprawdź podmiot szkoleniowy, przeczytaj opinie byłych kursantów o IRONSKY. Jesteśmy ogólnopolską placówką szkoleniową, posiadamy wpis do rejestru Urzędu Lotnictwa Cywilnego 186RPS-04/2016, ponadto spełniamy też wymogi Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy by szkolić bezrobotnych. Uzyskaliśmy również akredytację szkoleniową Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W 2018 i 2019 roku wyborem Klientów uzyskaliśmy statuetkę i wyróżnienie „Orły Kształcenia” zajmując 3 miejsce spośród kilku tysięcy firm szkoleniowych. Prowadzimy kursy na drona w całej Polsce, a w szczególności w Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Olsztynie, Lublinie, Gdyni, Wrocławiu i Krakowie.
Pełny profesjonalizm, bardzo miły i pomocny team. Polecam z gorącym sercem. Szybko, skutecznie i profesjonalnie. IRONSKY bardzo mi pomógł, mimo iż mieszkam na stałe zagranicą. Jeszcze raz bardzo dziękuję. Jeśli będę rozszerzał uprawnienia w lataniu statkami bezzałogowymi to z pewnością tylko z IRONSKY!
Profesjonalnie, komunikatywnie, rzeczowo, bezstresowo. Polecam!
Bezkonkurencyjni. Panowie z IronSky to nie tylko świetni droniarze, ale także pomocni, otwarci na kursantów spece od zadań powietrznych10/10
1. Wprowadzenie do EASA i systemu lotniczego.
2. Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz operatorów systemów bezzałogowych statków powietrznych z państw trzecich oraz rozporządzenie 2019/947.
3. Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze i akty wykonawcze do niej w zakresie bezzałogowych statków powietrznych.
4. System teleinformatyczny dla operacji bezzałogowych, wskazany przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
5. Wprowadzenie do kategorii „szczególnej”.
6. Instrukcja Operacyjna.
7. Ocena ryzyka, koncepcja operacji CONOPS, wprowadzenie do metodologii SORA (Specific Operations Risk Assessment).
8. Przegląd standardowych scenariuszy (STS) i predefiniowanych ocen ryzyka (PDRA).
1. Wpływ środków psychoaktywnych, alkoholu oraz przypadki, gdy pilot jest niezdolny do wykonywania swoich zadań z powodu urazu, zmęczenia, zażywania lekarstw, choroby lub z innych przyczyn.
2. Ludzka percepcja.
1. Przed lotem.
2. W locie.
3. Po locie.
1. Umiejętności pilota bezzałogowego statku powietrznego.
2. Dziennik pokładowy i związana z nim dokumentacja.
3. Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi.
4. Ogólne informacje o nietypowych warunkach (np. przeciągnięcia, obroty, ograniczenia dla pionowych zmian wysokości, autorotacja, pierścienie wirowe).
5. Podejmowanie decyzji w locie.
6. Bezpieczeństwo lotnicze.
7. Ograniczenia przestrzeni powietrznej.
1. Podstawowe zasady lotu.
2. Wpływ warunków środowiskowych na działanie bezzałogowego statku powietrznego.
3. Zasady zdalnego kierowania bezzałogowego statku powietrznego..
4. Zapoznanie się z informacjami zawartymi w instrukcji użytkownika bezzałogowego statku powietrznego, w szczególności w zakresie.
5. Utrata sygnału i protokoły awarii systemu – zrozumienie stanu i planowanie zaprogramowanych reakcji, takich jak powrót do domu, zawis (loiter), natychmiastowe lądowanie.
6. Systemy awaryjnego zakończenia lotu.
7. Tryby sterowania lotem.
1. Wpływ pogody na bezzałogowe statki powietrzne.
2. Pozyskiwanie i analiza prognoz pogody.
3. Uzyskiwanie i interpretacja zaawansowanych informacji o pogodzie.
1. Typowa obwiednia operacyjna wiropłatu, płatowca i hybrydowego.
2. Masa, wyważenie oraz środek ciężkości (CG).
3. Zabezpieczenie ładunku.
4. Akumulatory.
1. Funkcje trybu niskiej prędkości.
2. Ocena odległości od osób.
3. Zasada 1:1.
4. Zapoznanie się ze środowiskiem pracy, w szczególności.
– Czynności przed lotem, w trakcie procedury lotu oraz po zakończeniu lotu.
– Przygotowanie do lotu bezzałogowego statku powietrznego.
– Obsługę naziemną i ocenę jego zdatności do lotu.
– Umiejętności bezpiecznego wykonywania czynności lotniczych.
– Wykonywanie procedur pilotażowych normalnych oraz procedur mających zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych.
Dla ciebie to minuta, dla mnie ważny element biznesu. Dziękuję za Twoją opinię i pomoc!
Doświadczony instruktor pilotażu dronów UAVO z uprawnieniami VLOS/BVLOS/INS. Entuzjasta nowych technologii, adrenaliny i muzyki elektronicznej. Wielokrotny skoczek spadochronowy. Jako członek zarządu IRONSKY kieruje działem szkoleń i obsługą klienta B2B budując trwałe relacje biznesowe. Marketing Ninja zawsze szukający alternatywnych rozwiązań. Po godzinach szczęśliwy mąż i ojciec dwójki bąbelków 😉