Zostań pilotem, operatorem drona – zapisz się na szkolenie VLOS do wykonywania lotów dronem w zasięgu wzroku (NSTS-01 / NSTS-02).
Jeśli szukasz kursu BVLOS poza zasięgiem wzroku (NSTS-05 / NSTS-06) przejdź TUTAJ
Kupiłeś drona, ale nie wiesz jak go bezpiecznie używać? Zastanawiasz się, czy możesz wystartować nim przed domem lub na własnej działce? Słyszałeś o jakiś strefach lotniczych, ale nie do końca wiesz o co chodzi? No i czy muszę zgłaszać każdy lot w aplikacji DroneRadar? Kiedy potrzebuję kamizelki? O co chodzi z tymi klasami dronów? Czy wystarczy mi kategoria otwarta A1/A3? Gdzie i jak zdać egzamin na drona? Głowisz się jak zrobić fajne ujęcie lotnicze, które widziałeś na YouTube? Chcesz zarabiać na lataniu dronem? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedź brzmi TAK, to kurs pilota, operatora drona w IRONSKY jest właśnie dla Ciebie!
Planujesz zakup drona? Nie przepłacaj – napisz do Nas i poproś o niezobowiązującą, konkurencyjną ofertę na zakup drona, kamery, gimbala lub akcesoriów do BSP.
Jesteśmy Autoryzowanym Dealerem wielu marek dronów, a w tym m.in, DJI, DJI Enterprise, DJI Agriculture, Yuneec Commercial Partner, Autel Robotics, Parrot, dzięki czemu nasze doradztwo jest fachowe i w pełni obiektywne, nakierowane na to co chcesz robić dronem, a nie na jednego producenta. Sprzedajemy i wdrażamy drony m.in. w branżach foto-video, security, ratownictwie i poszukiwaniach SAR, geodezji, budownictwie, energetyce, rolnictwie precyzyjnym, przemyśle produkcyjnym i górniczym i wielu innych.. W ofercie mamy zarówno te małe, składane, mobilne drony na początek, ale też takie do konkretnych zadań i misji specjalistycznych np. drony z kamerami termowizyjnymi, czujnikami smogu i zanieczyszczeń powietrza, dalmierzem, zoomem x200, noktowizją, systemem zrzutu, dodatkowym oświetleniem, głośnikiem do komunikacji, lidarem, radarem CMS, czujnikami omijania przeszkód i zaawansowanymi systemami sztucznej inteligencji. Wprowadzamy też na rynek drony rolnicze do oprysków i drony cargo do transportu.
Na stronie sklepu może brakować produktu lub aktualnej ceny (budujemy sklep od nowa), dlatego sugerujemy – skontaktuj się z Nami klikając w poniższy przycisk, otrzymasz niezobowiązującą ofertę.
Działamy sprzedażowo i szkoleniowo w całej Polsce! Oferujemy kurs latania dronem z dofinansowaniem do 80% ze środków Unii Europejskiej, Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy oraz z rabatami przy zakupie dronów w Naszym sklepie. Promocje i rabaty czasowe nie łączą się.
CENA SZKOLENIA VLOS DO 4KG W NAJPOPULARNIEJSZYM SCENARIUSZU “NSTS-01”:
3 dni, kursy w tygodniu i weekendowe w Ośrodku Szkolenia i Egzaminowania Pilotów Dronów IRONSKY.
LIMITOWANA CENA PROMOCYJNA (liczy się kolejność zgłoszeń) 773,98 zł netto (952 zł brutto) w przypadku kursów grupowych e-learning.
Kupując jakikolwiek Nasz kurs na pilota drona np. VLOS, NSTS-01 w cenie 952 zł brutto otrzymujesz: szkolenie teoria webinarium na żywo, materiały szkoleniowe, dostęp do platformy szkoleniowej, indywidualne zajęcia praktyczne 1 na 1 z instruktorem, wynajem drona na kurs, organizację egzaminu, rabaty na zakupy w naszym sklepie, doradztwo i wsparcie techniczne.
Wraz z początkiem 2021 roku zaczęły obowiązywać nowe unijne regulacje prawne i zasady wykonywania lotów dronami w Unii Europejskiej. Jeśli nadal gubisz się w nowych wytycznych UE, koniecznie sprawdź nasz autorski kurs “Drony, a nowe prawo UE”. Natomiast jeżeli chcesz wykonywać loty w miastach, blisko ludzi, dronem cięższym niż 250 gram, loty o wyższym ryzyku, dronami, które nie posiadają certyfikacji (C0,C1,C2,C3,C4) takimi jak DJI Mavic 2 Pro, Phantom 4, Inspire, Yuneec H3 lub H520, Autel Evo, Parrot Anafi lub cięższymi, to najlepszym rozwiązaniem będzie kurs operatora drona na NSTS-X (skrót oznacza Krajowy Scenariusz Standardowy), gdzie w miejscu X wstawia się oznaczenie liczbowe konkretnego uprawnienia, tak, jak poniżej:
NSTS 01-06 a STS 01-02 – czym się różnią?
NSTS-01– możesz latać VLOS (w zasięgu Twojego wzroku) + FPV (z goglami na głowie), dronem o masie do 4kg w kategoriach: MR – multirotor (np. DJI Mavic Air 2, Mavic 2 Pro, DJI Phantom), A – samolot (np. Parrot Disco), H – helikopter
NSTS-02– możesz latać VLOS (w zasięgu Twojego wzroku), dronem o masie do 25kg, ale tylko w kategorii MR – multirotor (np. DJI Matrice 300 RTK, Matrice 600)
NSTS-03– możesz latać VLOS (w zasięgu Twojego wzroku), dronem o masie do 25kg, ale tylko w kategorii A – samolot (np. Autel Robotics Dragonfish)
NSTS-04– możesz latać VLOS (w zasięgu Twojego wzroku), dronem o masie do 25kg, ale tylko w kategorii H – helikopter Krajowe Scenariusze standardowe:
NSTS-05 – BVLOS <4 kg
NSTS-06 – BVLOS na multirotor (MR) <25kg
NSTS-07 – BVLOS na samolot (A)<25kg
NSTS-08 – BVLOS na helikopter (H)<25kg
Wieloletnie doświadczenie i renoma IRONSKY
Kurs obsługi drona to inwestycja w bezpieczeństwo! Przed wyborem ośrodka szkoleniowego warto zapoznać się z opiniami kursantów, dokładnym zakresem usługi, liczbą przeszkolonych osób, okresem działania w branży jakością i łatwością kontaktu z instruktorami, tym bardziej, że popularność dronów rośnie, a razem z tym liczba podmiotów szkolących, które nie do końca spełniają zarówno Twoje oczekiwania, jak i wytyczne z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Na kursach UAVO VLOS szkolimy operatorów dronów od 2014r. Dzięki nam legalnie latają już setki wykwalifikowanych operatorów dronów w Polsce! Szkoliliśmy m.in. Polskie Służby Specjalne, Wojsko Polskie, Straż Graniczną, Straż Pożarną, Straż Miejską, TVN, operatorów kamer z telewizji, dziennikarzy, kadry menadżerskie, inżynierów i naukowców, przedsiębiorców, fotografów, hobbystów. Nasi instruktorzy kilkukrotnie wypowiadali się w mediach w roli eksperta ds. dronów np. w telewizji Fakty TVN czy magazynie FORBES.
Zapisz się już teraz na nasz specjalny kurs na pilota drona przygotowujący do kategorii szczególnej NSTS-01 VLOS do 4kg, w ramach którego otrzymasz:
- wiedzę teoretyczną zgodną z wymogami i programem ULC oraz zakresem egzaminu na świadectwo kwalifikacji UAVO,
- warsztaty i szkolenia praktyczne na multicopterach DJI i YUNEEC,
- szczegółowe drukowane materiały szkoleniowe potrzebne do egzaminu teoretycznego,
- dokumenty do egzaminu oraz wydania świadectwa kwalifikacji,
- możliwość podpisania najkorzystniejszego ubezpieczenia indywidualnego OC – opcjonalnie,
- egzamin końcowy w IRONSKY,
- certyfikat ukończenia szkolenia, czyli tzw. prawo jazdy na drona,
- porady doświadczonych instruktorów, operatorów UAV,
- wyżywienie i pomoc w dojeździe, zakwaterowaniu w przypadku wybranej opcji szkoleń stacjonarnych.
CENA SZKOLENIA NSTS-01 (UAVO VLOS) NA PILOTA DRONA W ZASIĘGU WZROKU – CERTYFIKAT KOMPETENCJI PILOTA DRONA :
3 dni, kursy w tygodniu i weekendowe.
CENA 952 zł brutto
W cenie zawarty jest 14h kurs teoretyczny i 4h indywidualnych zajęć praktycznych spędzonych z instruktorem, wynajem dronów i akumulatorów na szkolenie, materiały szkoleniowe.
Doszkalający kurs na drony praktyczny – loty dronem 1h – 150 zł brutto.
W cenie mają Państwo również możliwość skorzystania z profesjonalnych symulatorów lotów bezzałogowymi statkami powietrznymi w dniach, w których odbywa się szkolenie.
CEL SZKOLENIA VLOS
Celem szkolenia jest poszerzenie, zaktualizowanie lub ugruntowanie wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie prawa lotniczego, zasad wykonywania lotów w zasięgu wzroku, wiedzy o człowieku jako operatorze BSP, bezpieczeństwa wykonywania lotów i sytuacjach niebezpiecznych oraz obsługi, budowy i działania systemów i podzespołów BSP. Cel biznesowy szkolenia UAVO to zdobycie odpowiednich umiejętności pilotażu drona i po zdaniu egzaminu państwowego uzyskanie Świadectwa Kwalifikacji UAVO. Operator drona zyskuje uprawnienia VLOS do komercyjnego użytkowania bezzałogowego statku latającego w zasięgu wzroku operatora. Posiadając te uprawnienia, można legalnie świadczyć usługi z wykorzystaniem drona, wykonując fotografie, filmy, inspekcje czy monitoring.
GDZIE ODBYWA SIĘ KURS NA OPERATORA DRONA?
Kurs VLOS z obsługi dronów przygotowujący do egzaminów państwowych na świadectwo kwalifikacji operatora drona, czyli UAVO, prowadzimy w całej Polsce w dużych salach konferencyjnych lub online w zależności od wybranej formy kursu. Część praktyczna odbywa się na obiektach sportowych lub prywatnych. W szczególności w miastach: Poznań, Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdynia, Gdańsk, Bydgoszcz, Łódź, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Lublin, Radom, Ostrów Wielkopolski, Leszno, Piła, Konin lub okolicach tych miast.
KADRA PRZEPROWADZAJĄCA KURS NA PILOTA DRONA
Zajęcia i szkolenia są prowadzone przez kadrę dydaktyczno-instruktorską posiadającą kwalifikacje i uprawnienia odpowiednie do rodzaju i zakresu prowadzonego szkolenia lotniczego. IRONSKY to zespół licencjonowanych operatorów UAV i instruktorów posiadających wszelkie wymagane uprawnienia wydawane przez ULC. Posiadamy uprawnienia UAVO TOR, INS, BVLOS, VLOS./p>
DLA KOGO JEST KURS OPERATORA DRONA?
Kurs operatora drona UAVO VLOS jest przeznaczony dla kandydatów na operatora bezzałogowych statków powietrznych/pilotów RPAS oraz wszystkich miłośników technologii bezzałogowych. Nie musisz mieć doświadczenia, ani nawet swojego drona! Zapewniamy sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia.
JAK WYGLĄDA SZKOLENIE VLOS?
Szkolenie VLOS można realizować na Twoim lub naszym sprzęcie specjalnie przerobionym w tryb trener-uczeń lub korzystając z naszych dronów marki DJI i YUNEEC. Szkolenie na NSTS-01, NSTS-02, NSTS-03, NSTS-04 odbywa się w ośrodku szkoleniowym i trwa 3 dni. Otrzymujesz pełne materiały szkoleniowe, a na końcu podchodzisz do egzaminu sprawdzającego wiedzę z wykładów oraz części praktycznej i trzymujesz dyplom ukończenia kursu obsługi drona. Podczas szkoleń masz możliwość darmowego i nieograniczonego korzystania z symulatora lotów.
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA SZKOLENIE?
Zapisy na szkolenia przyjmujemy przez formularz, mailowo lub telefonicznie.
✉ Formularz zgłoszeniowy KLIKNIJ TUTAJ
✉ Email: [email protected]
☎ Instruktor UAV Darek: 519-410-610
☎ Instruktor UAV Kuba: 663-944-151
☎ Instruktor UAV Mikołaj: 517-514-510
Liczba miejsc dla kursantów jest ograniczona – o rezerwacji miejsca na kurs obsługi drona decyduje kolejność zgłoszeń potwierdzonych wpłatą pełnej kwoty za szkolenie na konto bankowe.
DANE DO PRZELEWU
IRONSKY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SP. K.
ul. Słoneczna 1B
64-320 Buk
mBank 76 1140 2004 0000 3102 7889 4025
W tytule przelewu proszę podać: imię i nazwisko, rodzaj kursu, data, miasto Np. ” Marian Nowak – voucher VLOS 1-3 czerwca Poznań”
PROGRAM SZKOLENIA NSTS-01 (UAVO VLOS)
Poniżej przedstawiamy program szkolenia teoretycznego i praktycznego do uzyskania uprawnienia podstawowego do wykonywania lotów w zasięgu wzroku (VLOS) wpisywanego do świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe (UAVO):
Szkolenie teoretyczne NSTS-01 (UAVO VLOS)
Szkolenie teoretyczne trwa 2 dni, są to wykłady i warsztaty tematyczne. Sumaryczny czas trwania szkolenia teoretycznego to 14-16 godzin zegarowych. Czas trwania zajęć z poszczególnych przedmiotów określa podmiot szkolący IRONSKY. Na koniec przeprowadzany jest teoretyczny egzamin wewnętrzny. Szkolenie obejmuje swoim zakresem następujące przedmioty:
1. Prawo lotnicze
2. Ograniczenia i możliwości człowieka
3. Procedury operacyjne
4. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
5. Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
6. Meteorologia
7. Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
8. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi.
Szkolenie praktyczne NSTS-01 (UAVO VLOS)
Szkolenie praktyczne składa się z ćwiczeń naziemnych i ćwiczeń w locie. Kolejność ćwiczeń ustala instruktor prowadzący szkolenie. Podmiot szkolący IRONSKY może dodatkowo wprowadzać do szkolenia własne ćwiczenia mogące pomóc w opanowaniu ćwiczeń wskazanych w poniższym zestawieniu. W czasie szkolenia praktycznego instruktor stale monitoruje postępy kursanta w szkoleniu. Kolejne etapy szkolenia są realizowane przez kursanta po opanowaniu poprzednich. O dopuszczaniu do kolejnych etapów szkolenia decyduje instruktor. Na koniec przeprowadzany jest praktyczny egzamin wewnętrzny.
DZIAŁ I: PRZYGOTOWANIE DO LOTU
1. Przygotowanie operacyjne do lotu
2. Ocena miejsca wykonywania lotów
3. Wyznaczenie i zabezpieczenie miejsca startu i lądowania
4. Przygotowanie się operatora i obserwatora (jeżeli bierze udział w lotach) do wykonania lotów
5. Korzystanie z dostępnych narzędzi wspomagających bezpieczeństwo w przestrzeni powietrznej
DZIAŁ II: BEZPIECZNE WYKONYWANIE CZYNNOŚCI LOTNICZYCH
1. BHP w lotnictwie bezzałogowym
2. Udział obserwatora w lotach
3. Wykorzystanie „check listy” jako dobrej praktyki w procesie wykonania operacji lotniczych
4. Czynności w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych
DZIAŁ III: OBSŁUGA NAZIEMNA I OCENA ZDATNOŚCI DO LOTU
1. Kontrola urządzeń zdalnego sterowania i transmisji radiowej
2. Kontrola reakcji BSP na sygnały urządzeń zdalnego sterowania
3. Kontrola układu napędowego i źródła zasilania
4. Kalibracja czujników i urządzeń nawigacyjnych
5. Programowanie systemów awaryjnych
DZIAŁ IV: WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR MAJĄCYCH ZASTOSOWANIE W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH
1. Wykonywanie procedur pilotażowych normalnych – ćwiczenia w locie (w przypadku kategorii MR i H wykonywane w trybie utrzymywania wysokości – nawigacja satelitarna wyłączona):
Ćwiczenie 1. Start i lądowanie
Ćwiczenie 2. Zawis ze zmianami wysokości lotu (we wszystkich orientacjach względem operatora)
Ćwiczenie 3. Lot po kwadracie poziomym, ze zmianami wysokości lotu i zatrzymaniem 2-3 sek. na wierzchołkach w przypadku kategorii MR, H, przodem do kierunku lotu.
Ćwiczenie 4. Krążenie (przodem do kierunku lotu)
Ćwiczenie 5. Ósemka pozioma (tyłem do operatora)
2. Wykonywanie procedur mających zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych – ćwiczenia w locie (w przypadku kategorii MR i H mogą być wykonywane z włączoną nawigacją satelitarną)
Ćwiczenie 6. Zmiany trybu lotu (ATTI/GPS/ATTI) podczas lotu po prostej
Ćwiczenie 7. Aktywacja i dezaktywacja systemów awaryjnych
Ćwiczenie 8. Lądowanie na komendę instruktora prowadzącego szkolenie (symulacja awaryjnego lądowania, może być ćwiczona bez przyziemienia)
Ćwiczenie 9. Odejście w górę (np.: w przypadku pojawienia się człowieka na lądowisku)
Ćwiczenie 10. Unik z opadaniem (zwiększenie prędkości postępowej)
Ćwiczenie 11. Nagła zmiana kierunku i wysokości lotu (zapobieganie kolizjom)
Ćwiczenie 12. Autorotacja
Przykładowy harmonogram kursu UAVO VLOS
Dzień 1 – teoria
08:00 – 16:00
Dzień 2 – teoria + pisemny egzamin teoria
08:00 – 16:00
Dzień 3 – loty praktyczne + praktyczny egzamin
Część praktyczna umawiana jest indywidualnie godzinowo z każdym kursantem w pierwszym dniu szkolenia.
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ SZKOLENIE UAVO VLOS NSTS-01 W IRONSKY?
1) Grupowe szkolenie teoretyczne VLOS NSTS-01
Stawiamy na jakość, dlatego stacjonarnie szkolimy w małych grupach 6-10 osób, online od 3 osób. Kurs operatora drona prowadzi zawsze kilku instruktorów UAVO, więc Twoje pytanie nigdy nie pozostanie bez odpowiedzi.
2) Indywidualne szkolenie praktyczne VLOS NSTS-01
Szkolimy indywidualnie – 1 instruktor na 1 kursanta (w przeciwieństwie do większości placówek), bo ważniejsze jest dla nas Twoje bezpieczeństwo w powietrzu i efektywność lotów niż masowe szkolenie operatorów dronów.
3) Wynajem drona/akumulatorów na czas szkolenia
Nie musisz mieć swojego drona na szkolenie, bo będziesz latać na naszych dronach bez dodatkowych opłat i ukrytych kosztów! Chcesz latać na swoim dronie, ale masz zbyt mało akumulatorów? To nie problem, również Ci je wypożyczymy na czas kursu!
4) Drukowane materiały szkoleniowe
Wyselekcjonowana, sprawdzona wiedza bez zbędnych zapisów i niejasnych schematów. Materiały edukacyjne aktualizujemy zawsze po nawet najmniejszych zmianach w wymogach szkoleniowych ULC, nowelizacjach ustaw i rozporządzeń, dlatego masz pewność, że Twoja wiedza jest aktualna. Dostajesz pełen zakres materiałów (ok 200 stron A4), a nie okrojony skrypt szkoleniowy.
5) Pełne wyżywienie: obiad, ciastka, kawa, herbata, napoje
Dotyczy kursów stacjonarnych. Głodny, nie skupisz się na słuchaniu wykładów, tylko burczącego brzucha, dlatego każdy z uczestników kursu na pilota drona wybiera z karty dań to, na co ma ochotę każdego dnia szkolenia.
6) Egzamin wewnętrzny sprawdzający wiedzę po kursie
Sprawdzamy, czego się nauczyłeś, a z czym masz problemy. Omawiamy egzamin wewnętrzny z kursantami, dzięki temu w prosty sposób wiesz, na co musisz zwrócić szczególną uwagę podczas nauki.
7) Organizacja egzaminu końcowego
Zaliczenie egzaminu organizowanego przez IRONSKY pozwala na wydanie certyfikatu kompetencji pilota.
8) Rabaty w Naszym sklepie
Doceniamy kursantów, dlatego możesz liczyć na niespotykanie atrakcyjne ceny dronów i akcesoriów (do -15%). Rabaty dotyczą również usług serwisu i diagnostyki bezzałogowych statków powietrznych (do-20%), szkoleń produktowych (do-20%), podwyższenia uprawnień TOM i szkoleń BVLOS (do-30%). Rabaty obowiązują przez rok od daty zakończenia kursu.
9) Certyfikat i zaświadczenie ukończenia szkolenia lotniczego
Otrzymasz nie tylko wymagane urzędowo zaświadczenie ukończenia kursu, ale też certyfikat, który ozdobi Twoje biuro i poświadczy posiadane kwalifikacje!
10) Świetna atmosfera szkolenia i praktyczna wiedza
Szkolenie odbędziesz w jednym z pierwszych ośrodków szkoleniowych w kraju (sieć Poznań, Wrocław, Łódź, Warszawa, Gdynia, Kraków). Kurs obsługi drona zostanie przeprowadzony przez doświadczonych instruktorów-praktyków, którzy zdobyli uprawnienia UAVO jako jedni z pierwszych w kraju i aktywnie współtworzą środowisko bezzałogowych statków powietrznych w Polsce. Szkolimy też służby mundurowe i polskie służby specjalne.
11) Dostęp do zamkniętej grupy wsparcia IRONSKY UAV Technology
To, że zakończyłeś szkolenie u nas, nie oznacza końca naszego wsparcia, dlatego otrzymasz dostęp do specjalnej zamkniętej grupy dyskusyjnej na Facebooku, w której są wyłącznie uczestnicy naszych szkoleń. Możesz tu zadawać pytania, dzielić się swoimi sukcesami, a także rozmawiać z kolegami i koleżankami z kursu latania dronem. Komunikatywność, to nasza żelazna zasada.
12) Rabaty dla zorganizowanych grup
Zaproś znajomych na kurs i odbierz zniżkę! Benefit odbiera każdy, zarówno Ty, jak i osoba, którą zapraszasz na kurs, więc zaproszona osoba z pewnością będzie Ci wdzięczna 😉
Ty + 1 dodatkowa osoba = zniżka 10% dla wszystkich
Ty + 2 dodatkowe osoby = zniżka 15% dla wszystkich
Ty + 3 lub więcej dodatkowe osoby = zniżka 20% dla wszystkich
Ty + 4 lub więcej dodatkowych osób = zniżka 25% dla wszystkich
13) Renoma i świetne opinie kursantów
Tak. Ścieżka do uzyskania licencji na drona (Świadectwa Kwalifikacji UAVO) wygląda następująco:
Co muszę zrobić przed szkoleniem na Pilota Drona, a co przed Egzaminem na NSTS w 2023 roku?
1. Grupowe szkolenie teoretyczne
2. Indywidualne szkolenie praktyczne
3. Wynajem drona/akumulatorów na czas szkolenia
4. Drukowane materiały szkoleniowe na własność
5. Napoje
6. Egzamin wewnętrzny sprawdzający wiedzę po kursie
7. Organizacja egzaminu państwowego z egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej
8. Rabaty na zakupy dronów i akcesoriów w Naszym sklepie
9. Certyfikat i zaświadczenie ukończenia szkolenia lotniczego
10. Świetna atmosfera szkolenia i praktyczna wiedza
11. Dostęp do zamkniętej grupy wsparcia IRONSKY UAV Technology
12. Rabaty dla zorganizowanych grup
13. OPCJONALNIE – NIE PRZEJMUJ SIĘ NICZYM! Zleć za dodatkową opłatą organizacyjną +150zł, przygotowanie wszystkich formalności
Szkolenie VLOS, czyli NSTS-01 trwa 3 dni. Szkolenie obejmuje średnio 14h części teoretycznej oraz 3h indywidualnych lotów i 1h zajęć praktycznych na ziemi z Instruktorem UAVO. Długość kursu na operatora drona zależy głównie od liczebności grupy, ilości pytań. Trzy dni to minimalny czas, w którym opanujesz bardzo szeroki zakres materiału i nauczysz się wykonywać manewry dronem.
Zakresem uprawnień. VLOS – Visual Line of Sight, czyli loty dronem w zasięgu wzroku operatora drona;
BVLOS – Beyond Visual Line of Sight, czyli loty dronem poza zasięg wzroku operatora drona
Mamy zazwyczaj dwa rodzaje szkoleń weekendowe (piątek, sobota, niedziela) i w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa). Dla większych zorganizowanych grup dostosujemy się indywidualnie w wybrane dni i godziny.
TERMINY SZKOLEŃ TUTAJ:
https://ironsky.pl/szkolenia-uavo/terminarz-szkolen-i-egzaminow-a2-i-nsts-na-drona/
Tak, w szczególności jeżeli warunki meteorologiczne są niekorzystne. Możesz też po wcześniejszej konsultacji z ośrodkiem szkoleniowym IRONSKY ustalić indywidualne godziny części praktycznej szkolenia UAVO VLOS.
NIE. Szkolimy na dronach marki DJI lub własnych konstrukcjach ośrodka szkoleniowego IRONSKY. Nie ponosisz żadnych kosztów za użytkowanie dronów w trakcie kursu.
Tak. Firma IRONSKY jest renomowanym ośrodkiem szkoleniowym wpisanym do ewidencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod Nr 186RPS-04/2016 uprawnionym do przeprowadzania szkoleń: VLOS, BVLOS, INS.
Szkolenia na drona prowadzone są z najwyższą starannością przez ekspertów od prawa lotniczego, konstruktorów, modelarzy, inżynierów robotyków, więc żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi. Kadrę stanowią doświadczeni instruktorzy z uprawnieniami INS UAVO, którzy jako jedni z pierwszych w Polsce uzyskali świadectwo kwalifikacji i od lat są związani z UAV zawodowo i hobbystycznie markę IRONSKY i aktywnie wspierają branżę RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems) w Polsce. Posiadamy prestiżowe uprawnienie pilota doświadczalnego TOR. Nasza kadra instruktorska to kilkunastu specjalistów lotniczych w całym kraju. Główni instruktorzy to:
Instruktor Dariusz Wąsowicz, numer świadectwa kwalifikacji PL.28583.UAVO
Instruktor Jakub Andraszyk, numer świadectwa kwalifikacji PL.33793.UAVO
Nie. Wykonujemy loty zgodnie z wymogami ULC, wyłącznie w trybie bez stabilizacji GPS, czyli trybach ATTI, ALH, w których dron utrzymuje się na konkretnej wysokości, ale wiatr może przesuwać go na boki.
Przede wszystkim brak jakiegokolwiek opadu atmosferycznego oraz mgieł. Bierzemy pod uwagę efektywność Naszych szkoleń, dlatego odczuwalna temperatura powietrza nie powinna być niższa niż 5°C, a wiatr nie silniejszy niż 6 m/s. Dane weryfikujemy na podstawie numerycznej prognozy pogody, czyli meteorogramów dla danej miejscowości szkolenia na stronie Instytutu Centralnego Meteorologii – meteo.pl
Mamy zazwyczaj dwa rodzaje szkoleń weekendowe (piątek, sobota, niedziela) i w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa). Dla większych zorganizowanych grup dostosujemy się indywidualnie w wybrane dni i godziny.
TERMINY SZKOLEŃ TUTAJ:
https://ironsky.pl/szkolenia-uavo/terminarz-szkolen-i-egzaminow-a2-i-nsts-na-drona/
Mamy zazwyczaj dwa rodzaje szkoleń weekendowe (piątek, sobota, niedziela) i w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa). Dla większych zorganizowanych grup dostosujemy się indywidualnie w wybrane dni i godziny.
TERMINY SZKOLEŃ TUTAJ:
https://ironsky.pl/szkolenia-uavo/terminarz-szkolen-i-egzaminow-a2-i-nsts-na-drona/
Mamy zazwyczaj dwa rodzaje szkoleń weekendowe (piątek, sobota, niedziela) i w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa). Dla większych zorganizowanych grup dostosujemy się indywidualnie w wybrane dni i godziny.
TERMINY SZKOLEŃ TUTAJ:
https://ironsky.pl/szkolenia-uavo/terminarz-szkolen-i-egzaminow-a2-i-nsts-na-drona/
Mamy zazwyczaj dwa rodzaje szkoleń weekendowe (piątek, sobota, niedziela) i w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa). Dla większych zorganizowanych grup dostosujemy się indywidualnie w wybrane dni i godziny.
TERMINY SZKOLEŃ TUTAJ:
https://ironsky.pl/szkolenia-uavo/terminarz-szkolen-i-egzaminow-a2-i-nsts-na-drona/
Mamy zazwyczaj dwa rodzaje szkoleń weekendowe (piątek, sobota, niedziela) i w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa). Dla większych zorganizowanych grup dostosujemy się indywidualnie w wybrane dni i godziny.
TERMINY SZKOLEŃ TUTAJ:
https://ironsky.pl/szkolenia-uavo/terminarz-szkolen-i-egzaminow-a2-i-nsts-na-drona/
Zazwyczaj zajęcia teoretyczne zaczynamy od 08:00 i kończymy ok 16:00. Loty praktyczne dronami umawiane są indywidualnie, również w tym przedziale godzinowym.
Nie. Od 2021r. zniesiony został wymóg badań lotniczo lekarskich i nie ma wymogu posiadania orzeczenia lotniczo lekarskiego do wykonywania lotów dronami.
Jest to wymóg prawny, musisz wykupić ubezpieczenie OC operatora drona, które jest potrzebne już do praktycznej części szkolenia dronowego UAVO. Naszym subiektywnym zdaniem aktualnie najlepsze warunki ma agent ubezpieczeń lotniczych – finansowa chata, link do nich poniżej, ubezpieczycielem jest Ergo Hestia. Sprawdzony agent jak i ubezpieczyciel, kursanci mieli szkody np. wlecieli w auto lub rozbili szybę, OC to pokryło.
http://www.finansowachata.pl/ubezpieczenie-oc-dronow-ac-drona
Tak. Wszystko zależy od dostępności egzaminatora oraz chęci kursantów w danej grupie szkoleniowej. Organizujemy egzaminy w całym kraju, korzystając z usług kilkunastu egzaminatorów UAVO, dlatego nie musisz się martwić, czy i kiedy odbędzie się egzamin, zajmiemy się tym. Mimo silnego lobbowania egzaminów od razu po kursie przez niektóre podmioty szkoleniowe, nie zalecamy egzaminu od razu po kursie, ponieważ zdobytą w 3 intensywne dni szkolenia wiedzę trzeba usystematyzować i utrwalić powtarzając materiał. W IRONSKY stawiamy na jakość, nie ilość przeszkolonych operatorów. Lotnictwo nie wybacza błędów. Szczegółowe informacje w zakładce „egzaminy państwowe”.
Nie. Jeśli robisz kurs u Nas to masz zapewniony sprzęt na kurs i egzamin.
Każdy dron, który jest sprawny technicznie i ma możliwość wyłączenia stabilizacji GPS, czyli również drony własnych konstrukcji oraz starsze modele. Na egzamin nie nadają się np. popularne drony DJI Spark lub DJI Mavic, w których standardowo możliwy jest wyłącznie lot w trybie ze stabilizacją satelitarną GPS.
Nie ma konkretnych warunków pogodowych na egzamin państwowy. W przypadku Naszych szkoleń UAVO mamy jasno określone warunki meteorologiczne, które są przez Nas akceptowalne, ale egzamin państwowy to odrębny temat, tutaj panują wytyczne Egzaminatora, który jest przedstawicielem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Nie ma prawnego zakazu latania egzaminu w deszczu, silnym wietrze, czy w ujemnych temperaturach. Należy jednak pamiętać, że sprzęt musi być użytowany zgodnie z zaleceniami producenta jeśli takie opublikował np. w instrukcji obsługi. To, czy podejdziesz do egzaminu w trudnych warunkach meteorologicznych zależy wyłącznie od Ciebie, to Twój pierwszy test na operatora drona, Egzaminator nie może Cię zmusić – „bo się zapisałeś”. Opłata lotnicza za praktyczną część egzaminu państwowego również nie przepada jeśli nie podejmiesz decyzji o spróbowaniu swoich sił tego dnia. Reasumując: jeśli pogoda będzie niekorzystna dla Ciebie, to masz prawo bez utraty opłaty lotniczej przełożyć swoją część praktyczną na inny termin ustalając go z Egzaminatorem.
Tak. Na szkolenie UAVO może przyjść osoba niepełnoletnia, od 16 roku życia (docelowo ma być obniżone nawet do 14 roku życia)
Opłatę należy uiścić przed rozpoczęciem kursu. Najlepiej zrobić zakup przez nasz sklep internetowy lub zamówienie przez mail. Decyduje kolejność zgłoszeń potwierdzonych wpłatą.
DANE DO PRZELEWU:
IRONSKY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SP. K.
ul. Słoneczna 1B, 64-320 Buk
mBank 76 1140 2004 0000 3102 7889 4025
W tytule przelewu proszę podać imię i nazwisko, datę, miejsce i rodzaj kursu. Np. ” Marian Nowak VLOS 1-3 czerwca Warszawa”
Tak, oczywiście! Większość kursantów to osoby bez jakiegokolwiek doświadczenia w świecie lotnictwa bezzałogowego, które planują kupić pierwszego drona i zacząć przygodę. Zazwyczaj nawet łatwiej nauczyć latać dronem osobę bez doświadczenia niż wieloletniego modelarza, bo nie ma złych nawyków, ale nie jest to regułą.
TAK. Wystawiamy fakturę lub paragon.
Kursy UAVO na drona prowadzimy w całym kraju. Sale szkoleniowe znajdują się blisko obszarów wydzielonych do ćwiczeń praktycznych, tak, aby czas przejazdów zredukować do minimum.
Jeszcze przed oderwaniem się od ziemi, egzaminator sprawdzi wiedzę osoby egzaminowanej odnośnie użytkowanej platformy, jej wyposażenia, możliwych trybów lotu, osiągów, ograniczeń, możliwości, bezpieczeństwa obsługi (w tym również akumulatorów), zachowania w sytuacjach awaryjnych, optymalnych ustawień systemu „failsafe” lub innych zagadnień związanych z wykonywaniem lotów.
Jeżeli egzaminator uzna, że egzaminowana osoba posiada wiedzę niezbędną do wykonania bezpiecznego lotu w zakresie użytkowanej platformy wykonywane są loty egzaminacyjne.
Sprzęt, którym będą wykonywane loty musi być gotowy i sprawdzony przez kandydata jeszcze przed pojawieniem się na egzaminie. Jeżeli budowa UAV lub jego zachowanie w locie będzie budziło wątpliwości egzaminatora co do jego sprawności technicznej lub możliwości bezpiecznego kontynuowania lotu (np. widoczne uszkodzenia mechaniczne, silne wibracje lub inne oznaki problemów technicznych), kandydat może nie zostać dopuszczony do egzaminu, a jeżeli lot już trwa egzamin może zostać przerwany.
Podczas lotów sprawdza się przede wszystkim czy osoba egzaminowana potrafi w sposób bezpieczny obsługiwać sprzęt, czyli przygotować go do lotu, wykonać lot i bezpiecznie wylądować.
Wszystkie elementy lotu muszą być wykonywane w sposób stabilny, płynny i precyzyjny.
EGZAMIN NIE ZOSTANIE ZALICZONY W PRZYPADKU:
stwierdzenia braku wiedzy lub umiejętności obsługi lub pilotażu
rozbicia lub utraty kontroli nad statkiem powietrznym
gdy kandydat nie panuje w wystarczającym stopniu nad statkiem powietrznym lub dalsze użycie statku powietrznego zagraża bezpieczeństwu
braku technicznego przygotowania sprzętu do egzaminu
nie przystąpienia do egzaminu w wyznaczonym terminie
nie stosowania się do poleceń egzaminatora
niemożliwości ustalenia tożsamości kandydata (brak dokumentu tożsamości)
BEZPIECZEŃSTWO! Najważniejsze na egzaminie ale również i we wszystkich innych lotach jest bezpieczeństwo! Nie należy przeceniać własnych umiejętności. Należy również mieć ograniczone zaufanie do użytkowanej maszyny. Każde urządzenie latające, bez względu na to jak kosztowne i zaawansowane wyposażenie jest na nim zabudowane może ulec nieprzewidzianej awarii.
EGZAMIN PRAKTYCZNY Jest prowadzony na sprzęcie osoby egzaminowanej. Drona możesz wynająć w IRONSKY
Tak. Przeprowadzaliśmy wielokrotnie szkolenia zamknięte dla firm i pojedynczych osób dopasowując się do potrzeb i terminów wyznaczonych przez Klienta. Jest możliwość byśmy nawet przyjechali do Ciebie. W przypadku szkoleń obowiązuje indywidualna wycena zależna od rodzaju szkolenia, ilości osób oraz odległości od siedziby firmy w Buku pod Poznaniem.
Tak. Przychodząc na kurs BVLOS odbędziesz również kurs VLOS w cenie kursu, zakres szkolenia BVLOS jest rozszerzeniem kursu VLOS.