fbpx
Facebook
Instagram
YouTube
DJI wprowadza nowy geofencing – GEO 2.0
Rejestracja dronów do BVLOS blog o dronach iron sky ironsky
Jak zarejestrować drona do lotów BVLOS? Zasady rejestracji dronów w ULC, zgody na wykonywanie BVLOS
7 lutego 2019
Zmiana opłat lotniczych ULC - za egzamin UAVO zapłacimy teraz 211 PLN
Zmiana opłat lotniczych za egzaminy i wydanie świadectwa kwalifikacji UAVO
19 lutego 2019

DJI wprowadza nowy geofencing – GEO 2.0

Następca DJI No Fly Zone (DJI NFZ)

Technologia DJI GEO 2.0 zakładająca o wiele dalej idące blokady dronów niż obecne NFZ (No-Fly-Zone) obejmie również Europę już od lutego 2019r.  Co to jest i na czym polega? Na początek zobaczcie poniższy filmik, który już kiedyś Wam prezentowaliśmy na Naszym facebookowym Fanpage’u – czas na przypomnienie.

 

DJI poprawia geofencing w celu zwiększenia ochrony europejskich lotnisk i obiektów 

Zaktualizowany system poprawia dane przestrzeni powietrznej, aby lepiej przeciwdziałać zagrożeniom bezpieczeństwa

DJI, światowy lider w zakresie dronów cywilnych i technologii obrazowania lotniczego, ulepsza swoją technologię geofencing poprzez uruchomienie systemu Geospatial Environment Online (GEO) 2.0 w całej Europie, dzięki czemu najnowocześniejszy geofencing dotrze w sumie do 32 krajów europejskich .

GEO 2.0 tworzy szczegółowe trójwymiarowe strefy bezpieczeństwa „bow tie” otaczające tory lotu drogi startowej i wykorzystuje złożone kształty wielokątów wokół innych wrażliwych obiektów, a nie tylko proste koła używane we wcześniejszych wersjach geofencing. Dotyczy to 13 krajów objętych oryginalnym systemem GEO DJI, a także 19 nowych krajów, które wcześniej nie miały zaawansowanego geofencing. Nowy system lepiej odzwierciedla rzeczywiste ryzyko związane z bezpieczeństwem na tych obszarach i jest bardziej elastyczny w obszarach o niższym ryzyku, na przykład poprzez zezwolenie upoważnionym użytkownikom na prowadzenie działań dronowych w miejscach równoległych do pasów startowych.

Przebudowa systemu GEO DJI będzie obejmować również tymczasowe ograniczenia lotów (TFR) nałożone podczas ważnych wydarzeń lub klęsk żywiołowych. TFR będą oparte na autorytatywnych danych z Eurocontrol.

DJI wybrał  Altitude Angel  jako swojego nowego partnera do dostarczania dokładnych danych geoprzestrzennych w czasie rzeczywistym dla portów lotniczych, lotnisk, lotnisk i innych wrażliwych obszarów w 32 krajach europejskich. W Europie Altitude Angel zastępuje wcześniejszego dostawcę danych geoprzestrzennych DJI – AirMap. DJI współpracowało z Altitude Angel w zeszłym roku w  Operation Zenith , pełnowymiarowym teście na lotnisku w Manchesterze, w swojej platformie GuardianUTM O / S, do bezzałogowego zarządzania ruchem w kontrolowanej przestrzeni powietrznej.

„DJI dąży do tego, aby bezpieczeństwo pozostało najważniejszym priorytetem, ponieważ europejski przemysł dronowy wprowadza nowe sposoby wykorzystania dronów w ekscytujący i produktywny sposób. Wprowadzenie najnowocześniejszych funkcji bezpieczeństwa w jeszcze większej liczbie krajów pomoże zarówno osobom prywatnym, jak i operatorom dronów „- powiedział Christian Struwe, szef działu DJI w EMEA. „Europejskie zarządzanie przestrzenią powietrzną musi uwzględniać zaawansowane przyszłe operacje, takie jak automatyczne loty i loty poza linią wzroku operatora, bez nakładania nowych obciążeń na zawodowych i dronowych pilotów, którzy ukończyli miliony bezpiecznych i korzystnych lotów. Altitude Angel wspiera tę wizję i dostarcza wiarygodnych danych o przestrzeni powietrznej potrzebnych do jej wdrożenia. ”

Richard Parker, założyciel i dyrektor generalny Altitude Angel, powiedział: „Jesteśmy zaszczyceni, mogąc współpracować z DJI przy tej ważnej aktualizacji GEO i cieszymy się na bliską współpracę przy innych ważnych projektach. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczać najlepsze usługi danych i dronów naszym klientom na całym świecie. Z zadowoleniem przyjmujemy uznanie przez DJI wartości naszej platformy Guardian, aby umożliwić swoim klientom bezpieczne latanie i dostęp do większej przestrzeni powietrznej „.

GEO 2.0 w Europie będzie wprowadzany stopniowo w tym miesiącu. Klienci DJI powinni zaktualizować aplikację do sterowania lotem DJI GO 4 i oprogramowanie pokładowe, aby zapewnić wdrożenie tych ulepszeń. Więcej informacji o GEO 2.0 można uzyskać na stronie  dji.com/flysafe . DJI zachęca władze i użytkowników dronów do dzielenia się opiniami na temat istniejących stref w celu poprawy doświadczeń GEO dla klientów i utrzymania bezpieczeństwa operacji dronowych.

 

O DJI Geofencing – co to jest?

DJI po raz pierwszy stworzył Strefy bezlotowe dla swoich dronów w 2013 r. I wprowadził bardziej wyrafinowany system GEO trzy lata później, dodając aktualizacje na żywo i nowe strefy dla więzień i elektrowni jądrowych, jednocześnie zapewniając elastyczne samo-odblokowanie dla profesjonalistów. Oba systemy uznały, że przeważająca większość pilotów dronów chce latać bezpiecznie i odpowiedzialnie, i chce łatwego w użyciu przewodnika, który pomoże im zrozumieć przestrzeń powietrzną, aby mogli to zrobić.

DJI a odblokowanie stref?

DJI geofencing wykorzystuje GPS i inne nawigacyjne sygnały satelitarne, aby automatycznie zapobiegać lataniu dronami w pobliżu wrażliwych miejsc, takich jak lotniska, więzienia, elektrownie jądrowe i głośne wydarzenia. W niektórych lokalizacjach drona DJI nie może wystartować w obrębie obszaru bez włączenia się do niego, bez specjalnej autoryzacji. Piloci dronów ze zweryfikowanymi kontami DJI mogą odblokować niektóre obszary, jeśli mają uzasadnione powody i niezbędne zgody, ale najbardziej krytyczne obszary wymagają dodatkowych kroków od DJI, aby je odblokować. DJI  usprawniło proces zatwierdzania,  więc profesjonalni „dronowi piloci” z uprawnieniami do latania w newralgicznych miejscach mogą otrzymać kody odblokowujące w ciągu 30 minut, przesyłając żądanie online.

Rozszerzenie europejskiego zasięgu oznacza, że ​​najbardziej zaawansowany system nawigacji satelitarnej DJI, GEO 2.0, będzie dostępny w 19 innych krajach niż pierwotny system GEO wprowadzony na rynek w 2016 r. Nowe kraje to: Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Estonia, Finlandia Grecja, Węgry, Islandia, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Malta, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia i Szwecja. Zostały one dodane do istniejących 13 krajów GEO, które również zostaną uaktualnione do GEO 2.0: Austria, Belgia, Dania, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Portugalia, Hiszpania, Szwajcaria i Wielka Brytania.

GEO 2.0 stosuje najostrzejsze ograniczenia geofencing do szerokości 1,2 km (3/4 mili) wokół każdego pasa startowego i trójwymiarowych ścieżek lotu na każdym końcu, gdzie samoloty wznoszą się i schodzą. Bardziej elastyczne ograniczenia geofence dotyczą owalnego obszaru w promieniu 6 km (3,7 mil) od każdego pasa startowego. Ten kształt muszki otwiera więcej obszarów po bokach pasów startowych do korzystnych zastosowań dronów, a także obszarów o małej wysokości ponad 3 kilometry (1,9 mil) od końca pasa startowego, przy jednoczesnym zwiększeniu ochrony w miejscach, w których faktycznie latają tradycyjne samoloty .

Nowe obszary graniczne DJI wokół pasów startowych na lotniskach oparte są na standardzie 14 Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego na temat bezpieczeństwa przestrzeni powietrznej w pobliżu pasów startowych. DJI konsultowało się również z organizacjami lotniczymi w zakresie sposobów ulepszania funkcji geofencing w pobliżu obiektów lotniskowych. Kategoryzacja lotnisk według DJI opiera się na typach portów lotniczych, liczbie pasażerów, operacjach i innych czynnikach, wpływających na wrażliwość przestrzeni powietrznej wokół danej lokalizacji.

Wykorzystując te parametry lotu, DJI dostosował swoją funkcję bezpieczeństwa geofence do szerszego zrozumienia ryzyka przestrzeni powietrznej i lotniska, w sposób, który może zostać zastosowany w swoich dronach na całym świecie, niezależnie od obowiązujących przepisów lotniczych, i które wciąż są w toku rozwoju, w wielu krajach.

Podczas gdy system DJI GEO zapewnia użytkownikom dronów informacje, które pomagają im podejmować mądre decyzje o tym, gdzie i kiedy bezpiecznie latać, każdy operator dronów jest odpowiedzialny za zapewnienie, że każdy konkretny lot jest bezpiecznie przeprowadzany zgodnie z obowiązującymi przepisami, które często różnią się od jednego operatora do inne. Ten wykres pokazuje, w jaki sposób GEO 2.0 stosuje szczegółowe, oparte na ryzyku zasady przestrzeni powietrznej w przestrzeni powietrznej wokół lotnisk, które można uznać za obejmujące względnie wysokie, średnie i niskie ryzyko.

Źródło: www.dji.com

Nowy GEO 2.0 Geofencing dronów DJI

 

Jeżeli masz pytania zawsze możesz skontaktować się bezpośrednio z instruktorami i inżynierami Ogólnopolskiego Ośrodka Szkoleń i Egzaminowania Operatorów Dronów IRON SKY
e-mail: biuro@ironky.pl
Tel.: 663 944 151
Tel.: 519 410 610

 

Zapraszamy również do dronowych zakupów w sklepie IRON SKY – Autoryzowanego Delera DJI i Yuneec

 

IRON SKY SKLEP Z DRONAMI dji-authorized-reseller-1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *