Aktualności, Sprzęt

Dron Cargo z dużym udźwigiem – DJI FlyCart 30 (DJI Fly Cart 30), czyli drony transportowe, dostawcze do przewozu ciężkich ładunków wraz z systemem zrzutu i opuszczania towaru.

DJI właśnie oficjalnie wkroczyło na rynek dostaw i logistyki, wprowadzając dziś w Chinach nowy dron!

Świeżo wydany Fly Cart 30 to pierwszy w historii giganta technologicznego dron transportowy, wyposażony w dwie metody dostawy: skrzynię ładunkową i system żurawia.   ️

DJI Fly Cart 30: Funkcje i specyfikacje drona do transportu

Nowy dron dostawczy DJI FlyCart 30 przyjmuje konfigurację wielowirnikową 4-osiową z 8-łopatowymi wirnikami, z maksymalną pojemnością ładunku 30 kg w trybie dwóch baterii oraz maksymalnym zasięgiem 16 km przy pełnym obciążeniu. Wyposażenie drona w jedną baterię pozwala zwiększyć pojemność ładunku do 40 kg.

Rekomendowane są jednak dwie baterie, ponieważ są częścią systemu redundancji drona. Jeśli jedna bateria ulegnie awarii w trakcie operacji dostawy, druga może przejąć kontrolę i zapewnić bezpieczny powrót drona.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują inteligentne unikanie przeszkód, podwójny radar, odbiornik sygnału ADS-B oraz wbudowany system spadochronowy umożliwiający kontrolowane opadanie w przypadku awarii krytycznej. W sytuacjach awaryjnych FlyCart 30 pozwala operatorom ustawić wiele bezpiecznych punktów lądowania.  ️

Nowy dron dostawczy DJI jest maszyną do użytku w każdych warunkach pogodowych, posiada ochronę IP55 przed warunkami atmosferycznymi oraz opór na wiatr o maksymalnej prędkości 12 m/s. Dron osiąga maksymalną prędkość lotu 20 m/s i może pozostawać w powietrzu do 18 minut z dwoma samogrzewającymi się bateriami i ładunkiem o wadze 30 kg.

Dron jest wyposażony w system transmisji wideo DJI O3, który zapewnia silny sygnał na odległość do 20 km i ułatwia operacje poza linią wzroku operatora (BVLOS). Jednocześnie, aby sprostać potrzebom transportowym różnych wysokości, zwłaszcza trudno dostępnych obszarów górskich, maksymalna wysokość lotu drona została ustawiona na 6000 metrów.

FlyCart 30 dron kurierski do przewozu

Podwójne tryby dostawy dzięki dornom cargo od DJI

Jeśli chodzi o metody dostawy obsługiwane przez drona, pierwsza z nich to metoda załadunku kontenerowego. Ten tryb wykorzystuje standardowe kontenery EPP, które są szeroko stosowane w branży opakowań zwrotnych i motoryzacyjnej. Skrzynia ładunkowa może być szybko montowana i demontowana, w ciągu trzech minut, aby ułatwić załadunek i rozładunek materiałów.

A dla sytuacji, w których lądowanie lub start drona może być niebezpieczne, można użyć metody pustego żurawia. Ten oparty na linie system opadania obsługuje zarówno automatyczne, jak i manualne metody kontroli. Maksymalna długość kabla dostawy została ograniczona do 20 metrów, a najszybsza prędkość zwijania wynosi 0,8 m/s.

DJI zaznacza, że wyposażyło drona w inteligentną funkcję antykołysania, skutecznie eliminując kołysanie ładunku i poprawiając ogólną stabilność statku powietrznego. W tym trybie ładunek jest automatycznie zwalniany, gdy dotknie ziemię.

Jaka jest cena Fly Cart transportowego drona dostawczego DJI?

Cena wyjściowa nowego drona dostawczego DJI została ustalona na 17 000$ dolarów w Chinach. Standardowy pakiet zawiera dron FlyCart 30, pilot zdalnego sterowania DJI RC Plus, dwie inteligentne baterie lotnicze oraz stację ładowania i kable. Warto podkreślić, że firma wprowadziła również nową chmurę transportu powietrznego, DJI Transport, aby ułatwić planowanie lotów i zarządzanie wieloma maszynami.

Nie wiemy jeszcze, kiedy DJI udostępni produkt na innych rynkach, ale szersze wdrożenie na pewno nastąpi prędzej czy później!

Co trzeba zrobić żeby móc latać dronem o masie powyżej 25 kg (takim jak DJI FlyCart)?

1. Zarejestrować organizację jako operatora w rejestrze prowadzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (jako osobę prawną) –> https://drony.ulc.gov.pl
2. Przypilnować, żeby pracownicy oddelegowani do pilotowania drona zarejestrowali się jako osoba fizyczna i uzyskali profil operatora (prywatny) i pilota.
3. pracownicy powinni przejść darmowe szkolenie i egzamin na uprawnienia do kategorii otwartej A1/A3 – mogą to zrobić w każdej chwili na swoim profilu pilota.
4. (opcjonalnie) przejść darmowe szkolenie A2 i zgłosić się na płatny egzamin do ośrodka egzaminacyjnego (tutaj lista ośrodków –> https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/prowadzenie-szkolen/5826-lista-podmiotow-egzaminujacych ).
5. (opcjonalnie) – zacząć latać dronami w ramach swojej działalności w praktyce lub/i na symulatorach i w jakiś sposób to dokumentować (udokumentowane doświadczenie przyda się w dalszych krokach).
6. (opcjonalnie) – przeszkolić pilotów do lotów w kategorii szczególnej, do uprawnień STS lub NSTS. Szkolenie do NSTS będzie możliwe w 2024 roku tylko pod warunkiem spełnienia pkt 1. do końca 2023 roku (tutaj artykuł na ten temat –> https://ironsky.pl/31-grudnia-uplywa-termin-skladania-oswiadczen-o-operacji-zgodnej-z-wybranym-scenariuszem-nsts/ )
7. Przygotować koncepcję operacji, instrukcję operacyjną, procedury bezpieczeństwa, procedury na wypadek sytuacji niebezpiecznych i awaryjne oraz plan reagowania w sytuacjach kryzysowych
8. w zależności od charakteru planowanej operacji wybrać uproszczony szablon analizy ryzyka (PDRA) lub przeprowadzić analizę ryzyka planowanej operacji zgodnie z metodologią SORA
9. złożyć wniosek do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o wydanie zezwolenia na operację poparty w/w dokumentacją i zebranym doświadczeniem

* opcjonalne punkty 4, 5, 6 będą pozytywnie punktowały na etapie wnioskowania o Zezwolenie Prezesa ULC na loty maszyną cięższa niż 25 kg. ULC może nie być przychylny do wydania zgody na latanie dronem “ciężarowym” zespołowi bez doświadczenia w lataniu dronem kilogramowym.

Szukasz drona do zadań specjalnych? Zaufaj doświadczonemu dealerowi dronów z serii DJI Enterprise. Zapraszamy do kontaktu

663 944 151

519 410 610

503 503 517

[email protected]