INSTRUKCJA OPERACYJNA
DLA BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH
Podstawa prawna:
Zgodnie z rozdziałem 5 (Zasady eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych) ROZPORZĄDZENIA MINISTRA infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków INSTRUKCJA OPERACYJNA DLA BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH wydawana jest na żądanie Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego i jest przedstawiana przez podmiot świadczący usługi lotnicze do wglądu;
IRONSKY Dariusz Wąsowicz ul. Rzeźnicka 3, 64-320 Buk, NIP 7772993915
Kom: 519 410 610 Kom: 663 944 151 email: biuro@ironsky.pl
Operator jest zobowiązany wykonać analizę ryzyka przed podjęciem operacji, w następującej kolejności:
a. samopoczucie oraz sprawność psychofizyczna operatora
b. zagrożenia jakie może nieść operacja dla osób w otoczeniu
c. potencjalne zagrożenia dla operatora i operacji ze strony osób w otoczeniu
a. warunki meteorologiczne oraz widoczność i oświetlenie
b. przeszkody w tym przeszkody dla sygnału radiowego
c. źródła potencjalnych zakłóceń sygnału radiowego
d. bezpieczeństwo miejsca startu i lądowania w tym rezerwowego miejsca lądowania
a. ocena warunków operacyjnych
b. sprawdzenie sprawności BSP w szczególności zespołu napędowego
c. pomiar napięcia akumulatorów
d. załączenie aparatury RC
e. załączenie zasilania BSP
f. sprawdzenie linku RC i telemetrii
g. sprawdzenie jakości pozycjonowania GPS
h. upewnienie się czy można bezpiecznie rozpocząć procedurę startu, ostrzeżenie słowne dla osób postronnych
i. uzbrojenie silników oraz kontrola wychyłów na ziemi
j. start
a. odłączenie zasilania
b. sprawdzenie temperatury zespołu napędowego oraz akumulatorów
c. sprawdzenie czy nie wystąpiły uszkodzenia mechaniczne statku powietrznego
Operator jest zobowiązany:
a. prowadzić operacje po uzyskaniu odpowiednich zgód w strefach gdzie jest to wymagane
b. posiadać niezbędne dokumenty
a. czekając na załączenie systemu failsafe – RTH zająć pozycję poprawiającą zasięg radiowy
b. upewnić się, że nie ma przeszkód do powrotu BSP w procedurze RTH, jeśli są zadbać o bezpieczeństwo osób I mienia w pobliżu przeszkody
b. przełączyć tryb lotu na ALTHOLD
c. po odzyskaniu kontroli prowadzić operację dalej
a. natychmiast lądować w najbliższym miejscu nie zagrażającym bezpieczeństwu osób I mienia
b. ostrzec osoby w pobliżu BSP o awarii I nakazać odsunięcie się na bezpieczną odległość
Doświadczony instruktor pilotażu dronów UAVO z uprawnieniami VLOS/BVLOS/INS. Entuzjasta nowych technologii, adrenaliny i muzyki elektronicznej. Wielokrotny skoczek spadochronowy. Jako członek zarządu IRONSKY kieruje działem szkoleń i obsługą klienta B2B budując trwałe relacje biznesowe. Marketing Ninja zawsze szukający alternatywnych rozwiązań. Po godzinach szczęśliwy mąż i ojciec dwójki bąbelków 😉
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.